12.2.2019
Brno, co není
Přestřižení pomyslných pásek u nových staveb předchází spousta let příprav, papírů, povolení a chystání a pořád kde nic tu nic. A lidi brblají – kdy už to bude? Proč už to není? A tak se Brno rozhodlo ukázat Brňákům zásadní strategické projekty i v jejich přípravné fázi. A Cryptomania u toho nemohla chybět!
Už tak zajímavá myšlenka – ukázat věci, které ještě nejsou, šla ještě dál. Místo nudné kampaně se město rozhodlo pro gamifikaci celé kampaně, kterou zastřešovala agentura Media Age. Šifry a celý herní design jsme pak dodali my – Cryptomania.
Kampaň byla postavena na šifrovacích hrách, v níž mezi sebou soupeřily pětičlenné týmy hráčů všech věkových kategorií. V jarní a podzimní části 2018 tak měli Brňáci možnost seznámit se například s Projektem tramvaj Plotní, chystaným Janáčkovým kulturním centrem, prodloužením tramvajové trati do Kampusu ad.
Pro 100 nejlepších týmů jsme pak připravili grandiózní jarní finále na festivalu RE:publika na brněnském výstavišti a podzimní na hradě Špilberk. Soutěžilo se – jak jinak – o zážitky, které nikde nekoupíte. Lezlo se například na kupoli legendárního pavilónu Z, plulo se v podzemním jezírku pod Petrovem, pro vítěze město uspořádalo minikoncert v tehdy ještě nedostupných vodojemech na Žlutém kopci.
Jak to celé dopadlo?
Brno, co není oslovilo v roce 2018 na internetu přes 760 tisíc lidí a na dopadové stránky strategických projektů i hry přivedlo téměř 44 tisíc návštěvníků. I přes zdánlivě nudné téma se navíc podařilo zvednout Brňany ze židlí, vtáhnout je do hry a zároveň jim předat kvalitní informace o plánech města. Celkem se her zúčastnilo 2 206 hráčů a strategickým projektům při nich věnovali celkem 10 734 hodin svého času.
Získaná ocenění
Za projekt Brno, co není jsme v roce 2019 získali hned trojici ocenění. Dvě zlata v IMC Czech Awards (v kategori Event, field a sportovní marketing a kategorii Veřejná správa) a také bronz v IMC European Awards (v kategorii Integrovaná komunikace).